PIERWSZA NATURALNA WITAMINA C DOJELITOWA Vit C Intestin

JEDYNĄ Z NAJBARDZIEJ PRZYSWAJALNYCH FORM VIT C JEST JEJ POSTAC DOJELITOWA

Witamina C jest związkiem chemicznym niezbędnym do życia. Jest najważniejszym antyoksydantem w całym naszym ciele. Ze wszystkich istot żywych jedynie człowiek nie jest w stanie sam jej syntetyzować. Dlatego też jest ona dla nas substancją egzogenną, przyjmowaną ze środowiska zewnętrznego. Zapasy Vit C w organizmie ludzkim są niewielkie przy zdrowym organizmie to ok 20 mg/ kg masy ciała. W związku z tym musimy ją dostarczać do organizmu wraz z pożywieniem lub w postaci suplementów. Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, minimalne zapotrzebowanie na vit C wynosi średnio 40-50 mg dziennie u dzieci, 75 mg dziennie u kobiet i 90 mg dziennie u mężczyzn. Na jej wchłanianie ogromny wpływ ma prawidłowy proces trawienia w organizmie.

Infekcje

W okresie przeziębienia poziom witaminy C w organizmie spada do połowy pierwotnej wartości. Tymczasem jest ona niezbędna dla prawidłowego przebiegu procesów fagocytozy, czyli pochłaniania drobnoustrojów chorobotwórczych przez białe krwinki. Tylko wówczas krwinki są zdolne do wyłapywania wirusów, jeśli są odpowiednio nasycone kwasem ascorbinowym czyli Vit C. Ponadto kwas łącząc się z białkową otoczką wirusa, tworzy nową makrocząsteczkę, która hamuje rozwój infekcji wirusowej. Witamina C wpływa też bezpośrednio na przeciwciała, czyli białka utworzone w białych krwinkach typu B, których zadanie polega na rozpoznawaniu i niszczeniu określonych bakterii.

Vit C Wpływa na stawy i kości

Witamina C bierze udział w procesie tworzenia kolagenu, który jest składnikiem chrząstek stawowych. W związku z tym odpowiada za elastyczność stawów, a co za tym idzie - zmniejsza ryzyko kontuzji. Jak wynika z badań, w stanach zapalnych w płynie maziowym poziom witaminy C zmniejsza się nawet o 80 proc., dlatego w tym czasie koniecznie trzeba zadbać o uzupełnienie jej niedoborów.

Ponadto witamina C jest niezbędna do formowania i wydzielania osseiny - składnika budulcowego kości. Dla tego jej niedobór oznacza zbyt małą ilość komórek budulcowych kości lub odwapnienie kości. W celu profilaktyki osteoporozy zaleca się dzienne spożycie 1000 mg tej witaminy.

Witamina C dojelitowa na sprawne stawy i mocne kości!

Vit C a układ krążenia

Kwas askorbinowy ma również zastosowanie w leczeniu nadciśnienia, gdyż udowodniono, że witamina C bierze udział w regulacji ciśnienia tętniczego.

Witamina C wspomaga także wchłanianie żelaza (co zwiększa jego przyswajalność), a także uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych, co może uchronić przed wystąpieniem anemii.

Z kolei z badań przeprowadzonych w ramach projektu „Europejskie badanie perspektywiczne ” (European Prospective Investigation into Cancer – EPIC) wynika, że witamina C może także zmniejszyć ryzyko udaru mózgu aż o 42 % Naukowcy na łamach „American Journal of Clinical Nutrition” wykazują, że podwyższony poziom witaminy C we krwi (wyższy niż 66 mikromoli/litr) miał korzystny wpływ na układ krążenia u 20 649 mężczyzn i kobiet w wieku 40-79 lat, którzy w ramach projektu byli obserwowani przez 10 lat.

Witamina C uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, co zapobiega łatwemu tworzeniu się sińców, krwotoków czy krwawień dziąseł. Hamuje także utlenianie „złego” cholesterolu LDL, a co za tym idzie – doprowadza do zmniejszenia patologicznych zmian miażdżycowych.

Objawy niedoboru vit C:

  • osłabienie, szybkie męczenie się
  • brak apetytu
  • skłonność do występowania siniaków
  • rozpulchnione i krwawiące dziąsła
  • trudności w gojeniu się ran
  • bóle mięśni i stawów

Co upośledza wchłanianie vit C

Jeżeli występuje palenie tytoniu, przyjmowanie niektórych leków, zaburzenia czynności jelit wówczas zastosowanie zwykłego kwasu askorbinowego nie będzie miało żadnego przełożenia terapeutycznego. Jedynie dotarcie witaminy C do odpowiedniego etapu układu trawiennego, w tym przypadku jelit, da pożądany efekt terapeutyczny.

Vit C dla uprawiających sport

Co ciekawe, wykazano, że witamina C wywiera największy wpływ na ciężko trenujących. Udowodniono, że profilaktyczne przyjmowanie witaminy C przez sportowców zmniejsza ryzyko przeziębienia o 50 %.

Podsumowując, witamina C i jej regularne przyjmowanie zmniejsza ryzyko przeziębienia, zwłaszcza u osób, które trenują lub wykonują ciężką pracę fizyczną.

Należy pamiętać, że zapotrzebowanie na witaminę C wzrasta przy ciężkim, długotrwałym wysiłku fizycznym.

Vit C dla skóry, włosów

Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który neutralizuje wolne rodniki uszkadzające komórki skóry i odpowiadające za proces jej starzenia się, a także chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. W związku z tym działa ona przeciwzapalnie i zmniejsza ryzyko powstawania np. oparzeń słonecznych. Witamina C ma również swój udział w tworzeniu kolagenu, który odpowiada za młody wygląd skóry, a którego ilość maleje wraz z wiekiem. Ponadto działa depigmentacyjnie.

Vit C przeznaczona jest dla cery zwiotczałej, z widocznymi zmarszczkami i przebarwieniami, pozbawionej zdrowego kolorytu i młodzieńczego blasku (dotyczy to szczególnie palaczy).

Witamina C jest składnikiem wpływającym korzystnie na wygląd skóry, m.in. likwiduje rozstępy i ujędrnią skórę.

Dla włosów ważna jest witamina C gdyż wspiera ich rozwój. Dba o szczelność naczyń krwionośnych i stymuluje przepływ krwi w organizmie, dzięki czemu pomaga doprowadzać mikroelementy oraz cenne substancje odżywcze do włosów.

Niedobór witaminy C nie wpływa bezpośrednio na wypadanie włosów, lecz pogarsza funkcjonowanie skóry głowy, poprzez co proces tworzenia łodygi włosa jest zachwiany, co z kolei przyczynia się do wypadania włosów. Brak witaminy C w organizmie może obniżać poziom żelaza, którego brak również powoduje wypadanie włosów.

Wśród ważnych funkcji witaminy C jest także tworzenie kolagenu który jest jednym z podstawowych budulców włosów, dodaje im elastyczności i sprężystości. Jak wiadomo włos praktycznie na całej swojej długości jest martwy, a sekretem jego zdrowego i pięknego wyglądu są właśnie odżywione cebulki włosowe, i to już w fazie ich wzrostu!

Czy witaminy C można wziąć za dużo?

Witaminy C nie można przedawkować, bo organizm sam usuwa jej nadmiar. Dzieje się w to w sposób dwufazowy. W pierwszej fazie, gdy koncentracja witaminy C we krwi jest niska, tj poniżej 70 μM, w nerkach zachodzi reabsorbcja witaminy C z moczu, czyli wraca ona z powrotem do organizmu. Natomiast w drugiej fazie, gdy witaminy C jest we krwi bardzo dużo, np. 10 tys. μM, jej nadmiar trafia do moczu i wraz z nim jest usuwany z organizmu.

Reasumując Witamina C jest potrzebna do codziennego funkcjonowania organizmu. Bez niej nie powstawałaby tkanka łączna i nie byłoby transportu pomiędzy innymi tkankami.

Najważniejsze procesy w których uczestniczy vit C to:

Bierze udział w syntezie hormonów
Współdziała w przemianie tłuszczów
Zwiększa przyswajanie żelaza i wapnia
Bierze udział w biosyntezie karnityny
Obniża stężenie glukozy we krwi (szczególnie wskazana dla cukrzyków I i II stopnia)
Kooperuje w procesie gojenia ran
Obniża ciśnienie krwi, poprawia pracę serca
Współdziała w syntezie hormonów
Zwalcza wolne rodniki, które odpowiadają za proces starzenia się skóry
Wpływa na tworzenie kolagenu

Wchłanianie Vit C Intestin odbywa się w proksymalnym odcinku jelita cienkiego i dwunastnicy. To bardzo istotny aspekt, gdyż wiążąc kolagen i ma zbawienny wpływ na nasze jelita.

Dla kogo dedykowana jest Vit C dojelitowa:

Dla osób starszych, sportowców i dzieci oraz ludzi z nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą, palących papierosy, będących pod wpływem silnego stresu oraz dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, dla osób z zaburzeniami czynności jelit i braku łaknienia.

Formularz zamówienia

Dane Klienta

Forma płatności

Vit C Intestin - 128,00 zł

cena: 128,00 zł